00:00
00:00
...در حال بارگذاری

آموزش طراحی سه بعدی در تری دی مکس 3ds Max با متریال PBR و UV Mapping

18 بازدید

    گزارش فیلم
    فرادرس فرادرس 1 هزار دنبال کننده

    برای دسترسی به نسخه کامل تر آموزش طراحی سه بعدی در تری دی مکس 3ds Max با متریال PBR و UV Mapping و دانلود فایلهای همراه آموزش روی لینک زیر کلیک کنید: https://fdrs.ir/zjve زمان بندی ویدئو: <a href='https://www.aparat.com/v/5Qb9q?t=0'>0:00:00</a> مدل سازی سه بعدی، PBR ،UV Mapping و کاربرد های آن <a href='https://www.aparat.com/v/5Qb9q?t=361'>0:06:01</a> آشنایی با Ribbon ،Panels ،Move ،Scale ،Unit ،Snap و Shading <a href='https://www.aparat.com/v/5Qb9q?t=724'>0:12:04</a> دستور های مرتبط با Vertex و Edge متریال PBR و UV Mapping چیست؟ متریال PBR یا Physically Based Rendering یک تکنیک رندرینگ است که بر اساس فیزیک نور و ماده عمل می کند و در نتیجه تصاویری با کیفیت واقع گرایانه تولید می کند. این تکنیک رندرینگ بسیار پرکاربرد در صنعت بازی سازی، فیلم سازی و طراحی صنعتی است. همچنین، UV Mapping یک تکنیک در طراحی سه بعدی است که برای پوشاندن سطوح سه بعدی با تصاویر دو بعدی استفاده می شود. با استفاده از این تکنیک، می توان پوسترها، تصاویر و الگوهای مختلف را روی سطوح سه بعدی پوشاند و تصاویر با کیفیت واقع گرایانه ای تولید کرد. اهمیت یادگیری طراحی سه بعدی در تری دی مکس 3ds Max با متریال PBR و UV Mapping چیست؟ مدل سازی سه بعدی یکی از بهترین روش های ارائه یک حجم به کارفرما یا مخاطب مدنظر شما است که درک خوبی را برای مخاطب از محصولی که شما آن را ارائه خواهید کرد، ایجاد می کند. PRB یا رندرینگ بر پایه مشخصات فیزیکی (Physical Based Rendering) بالاترین کیفیت ارائه شما را تضمین می کند و شما می توانید به مخاطب خود این اطمینان را بدهید که مدل سه بعدی که شما ارائه می کنید دقیقا با رفرنس و چیزی که مد نظر شما یا کارفرما هست تطابق کامل دارد و در واقع قابل اعتماد است. همچنین Unwrapping فرایندی است که ما تعریف می کنیم که عکس دوبعدی به چه صورتی بر روی مدل سه بعدی ما قرار گیرد و اگر مدل سه بعدی ما به صورت مناسبی آن رپ نشده باشد، ممکن است به صورت مطلوبی در خروجی نهایی دیده نشود. همچنین در نهایت شما می توانید از این روش برای درآمدزایی به صورت فروش آبجکت و مدل های سه بعدی تولیدی خودتان نیز بپردازید. در این فرادرس چه چیزی یاد می گیریم؟ در این آموزش پس از آشنایی با محیط نرم افزار، مبانی UV ،PBR و دستور ات Edit Poly به Modifier های کاربردی در مدل سازی خواهیم پرداخت؛ یک مبل را مدل سازی و سپس Unwrap می کنیم و متریال PBR آن را می سازیم و در نهایت پس ا