00:00
00:00
...در حال بارگذاری

پیکاپ آمیکو آسنا توربو دنده ای

0 بازدید

    گزارش فیلم
    خودرونویس خودرونویس 321 دنبال کننده

    هرچند در سال 1396 آمیکو آسنا رقبای زیادی را مقابل خود نمی دید، اما طی این مدت رقبای مختلفی برای این پیکاپ محبوب قد علم کرده و به همین جهت گروه صنعتی آمیکو فکر اساسی در خصوص ارتقا این پیکاپ برای حضور قدرتمندتر در بازار کرده است. هرچند گروه صنعتی آمیکو سال گذشته پیکاپ آسنا توربو را با گیربکس اتوماتیک عرضه کرده، اما تیراژ عرضه این پیکاپ به صورت محدود بود. اما امسال آمیکو از مدت ها پیش خبر عرضه پیکاپ آسنا توربو را با گیربکس دنده ای در تیراژ انبوه داده بود که سرانجام در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته این پیکاپ رونمایی شد. توسعه پیکاپ آمیکو آسنا توربو از سال 1398 آغاز شده بود و شاسی آن کاملا در داخل ایران تولید می شود. آمیکو آسنا توربو از موتور میتسوبیشی با کد 4K22 بهره گرفته که حجم دقیق آن 2378 سی سی بوده و به سیستم توربوشارژ نیز مجهز شده است. این پیشرانه دارای سیستم پاشش سوخت درگاهی MPI بوده و قادر به تولید 218 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. با توجه به افزایش قدرت، آمیکو گیربکس آسنا توربو دنده ای را نیز نسبت به نسخه تنفس طبیعی قبلی تغییر داده و برای آن گیربکس دنده ای 6+1 سرعته نصب کرده است. نیروی تولیدی موتور آمیکو آسنا توربو دنده ای در حالت پیش فرض 2H به چرخ های عقب منتقل می شود. اما در صورت نیاز دو حالت انتقال قدرت چهار چرخ محرک سبک 4H و سنگین 4L نیز برای آمیکو آسنا برای عبور از مسیرهای لغزنده و بیراهه تعبیه شده است. آمیکو آسنا توربو دنده ای به منظور عملکرد بهتر در آفرود و بیراهه نوردی و همچنین در زمان پیمودن مسیرهای ناهموار و عبور از شرایط سه چرخ شدن، دارای قفل دیفرانسیل مکانیکی اتوماتیک عقب از برند EATON بوده که عملکرد خوب این خودرو در آفرود را تضمین می کند. آمیکو آسنا توربو دنده ای نسبت به نسخه قبلی که پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی مجهز بود، حدود 75 اسب بخار قدرت بیشتر و 120 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند که ارتقا بسیار چشمگیری محسوب می شود. لازم به ذکر است که آسنا توربو دنده ای فقط با سوخت بنزین فعالیت می کند و مانند نسخه تنفس طبیعی قادر به فعالیت با سوخت گاز طبیعی CNG و بنزین (دوگانه سوز) نیست. آمیکو آسنا توربو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5560، 1840 و 1840 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3405 میلی متر بوده که همچنان می تواند لقب بزرگترین پیکاپ بازار ایران از نظر طول کلی را یدک بکشد. آسنا توربو همانند رقبا دارای ساختار شاسی مستقل بوده و وزن خالص آن 1950 کیلوگرم اعلام شده است. حداکثر وزن ناخالص فنی آسنا توربو دنده ای هم 3200 کیلوگرم اعلام شده که بدین ترتیب می توان اعلام کرد که ظرفیت باربری این پیکاپ با درنظر گرفتن وزن سرنشینان 1250 کیلوگرم است. همچنین حداکثر وزن قابل تحمل روی اکسل جلوی پیکاپ آمیکو آسنا توربو دنده ای 1460 و حداکثر وزن مجاز محور عقب 2000 کیلوگرم اعلام شده است.