00:00
00:00
...در حال بارگذاری

بازاریابی به زبان ساده

2 بازدید

    گزارش فیلم
    Pardisplan Pardisplan 3 دنبال کننده

    بازاریابی به مجموعه ای از ابزارها که برای تامین نیازهای مشتری و ایجاد روابط بلند مدت به کار می رود، گفته می شود در بازاریابی یک فرآیند 5 مرحله ای برای وفادارسازی و کسب سود از مشتری وجود دارد که این مراحل عبارتند از: 1- شناخت بازار و نیاز و خواسته و تقاضا مشتری: - نیاز : احساسی که از نبود چیزی در انسان به وجود می آید - خواسته : انسان تحت تاثير فرهنگ، شخصيت فردي و اجتماعي و آموزش، شكل خاصي به خود مي گيرد و خواسته ها را بوجود مي آورند - تقاضا : خواسته ها وقتي با قدرت خريد همراه شوند تبديل به تقاضا مي شوند. 2- طراحی برنامه برای بازاریابی مشتری مدارانه 3- طراحی برنامه برای ارائه فایده به مشتری: فایده مورد انتظار از دید مشتری : تفاوت بین کل فایده با کل هزینه : کل فایده : ارزش کالا یا خدمات+ ارزش کارکنان+ ارزش تصویر ذهنی از برند کل هزینه: هزینه پولی+ هزینه زمانی + هزینه انرژی و... 4- ایجاد تعامل بیشتر با مشتریان و راضی نگه داشتن آنها 5- به دست آوردن سود از مشتریان وفادار