00:00
00:00
...در حال بارگذاری

پاى خلبان از روى كلاچ ول شد مسافران افتادند!!

14 بازدید

    گزارش فیلم
    کَن کَن 83 دنبال کننده

    ويدئويى در شبكه هاى اجتماعى دست به دست مى شود كه در آن مسافر توضيح مي دهد كه پرواز تأخير داشته و مسافران معترض روى صندلى خود نمى نشستند و خلبان تكان هاى ناگهانى به هواپيما داده تا مسافران روى صندلى هايشان بنشينند! پرواز ٥٨٢١ هواپيمايى وارش از مبدا كيش به مقصد تهران. تأخير شش ساعته پرواز به دليل استفاده ناصحيح خدمات هوايى از واحد توان زمينى (GPU) و قطع شدن برق سمت خلبان دوم پرواز اتفاق افتاد. مهندسان، برق هواپيما را بررسى كرده و موفق به رفع نقص آن نمي شوند. يك نيروى متخصص با ابزار مناسب تر از تهران اعزام گشته تا نقص فنى را برطرف كند. گذشته از تأخير ٦ ساعته پرواز كه بدليل نقص فنى و اعزام قطعه از تهران و رخ داده است؛ تصاويرى در شبكه هاى اجتماعى پخش مى شود كه مسافران معترض مى گويند خلبان هواپيما را حركت داده درحاليكه آنها هنوز ننشسته اند. با سوار شدن مسافران و بسته شدن درب هواپيما خلبان بدون اطلاع از اينكه چند خانواده ناراضى تصميم به پياده شدن از هواپيما گرفته اند، تاكسى كردن را براى قرارگيرى در ابتداى باند آغاز كرده و باعث مى شود مسافرانى كه به نشانه اعتراض از جاى خود بلند شدند، تعادل خود را از دست بدهند. بلافاصله خدمه پرواز به خلبان اطلاع مى دهند كه قادر به كنترل مسافران نيستند و با درخواست آنها، خلبان تصميم به بازگشت به رمپ و پياده كردن مسافران ناراضى مى گيرد. اين پرواز پس از پياده شدن چند مسافر، تيك اف كرده و به سلامت در فرودگاه مهرآباد لندينگ ميكند. اينكه چند مسافر، به نشانه اعتراض ايمنى خود و ساير مسافران را به خطر انداختند يك طرف؛ انتظار اينكه خلبان پرواز با لود كارى بالا در هنگام تاكسى، متوجه بلند شدن چند مسافر ناراضى شود، غيرمنطقى و دور از انصاف است. در اينكه تأخير پروازها در ايران، (كه البته براى برقرارى ايمنى مطابق با مقررات بين المللى هست) آزار دهنده و معضل بوده است، شكى نيست اما ايستادن در راهروهاى هواپيما و سپس محكوم كردن خلبان به تكان دادن هواپيما و لجبازى با مسافران ديگر، راه درستى براى انتقاد از تأخيرها نيست. همه رسانه ها، ممكن است در فضاى تخصصى هوانوردى اطلاعى نداشته باشند و تنها با تيترهاى ناصحيح، باعث ترس و بى اعتمادى مسافران نسبت به صنعت حمل و نقل هوايى كشور شوند. گاهاً نقص فنى بصورت ناگهانى و پيش بينى نشده اتفاق مى افتد و تا برطرف كردن آن، ممكن است فشارهاى عصبى به مسافران وارد گردد. در شرايط كنونى كه با كمبود هواپيما مواجه هستيم و امكان تخصيص هواپيماى جايگزين، به ندرت وجود دارد، كمى تأمل و تحمل بيشتر از سوى مسافران هواپيما و روحيه انتقادپذيرى و عذرخواهى در شركت هاى هواپيمايى ميتواند به بهبود اوضاع كمك كند و سلامت پرواز را تضمین کند.